Vitamine C (ascorbinezuur)

Vitamine C

Lichaamscellen
Als belangrijke antioxidant helpt vitamine C mee om de lichaamscellen te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Zenuwstelsel
Goed voor het zenuwstelsel.

Weerstand
Vitamine C ondersteunt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand, ook tijdens en na fysieke inspanning. 

Opname van ijzer
Vitamine C verhoogt de ijzeropname.

Psychologische functies
Goed voor het geheugen, concentratievermogen en de leerprestatie. Ook goed voor de gemoedstoestand.

Collageen
Vitamine C draagt bij aan de vorming van collageen. Deze stof is weer van belang voor de opbouw en structuur van weefsels in bloedvaten, spierpezen, kraakbeen, tandvlees, botten en de huid.

Energie
Bevordert de energiestofwisseling in het lichaam, want het helpt energie vrij te maken uit eiwitten, koolhydraten en vetten die je via de voeding binnenkrijgt.  Vitamine C kan ook een gebrek aan energie helpen te verminderen en draagt bij aan een fit gevoel.

Hoeveel heb je nodig en waar zit het in?
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine C is 80 mg.

De maximaal veilige hoeveelheid van vitamine C is 2000 mg.

Vitamine C krijg je uit voeding binnen via groenten en fruit. Zoals koolsoorten, paprika, kiwi’s, citrusvruchten en aardbeien. Een glas sinaasappelsap (100 ml) bevat bijvoorbeeld 25 mg vitamine C en een grote lepel gekookte groente 10 mg.

Als extra aanvulling bieden wij een aantal producten met vitamine C.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.