Vitamine A (Retinol)

Vitamine A

De weerstand

Vitamine A is van belang voor het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand. 

Het gezichtsvermogen

Vitamine A is goed voor het gezichtsvermogen en ondersteunt de conditie van het oog. 

De huid
Vitamine A draagt bij aan het behoud van een gezonde huid en slijmvliezen. Dat komt omdat het een gunstige invloed heeft op de epitheelcellen. Dit zijn de cellen die de bovenste laag van de huid en de slijmvliezen afdekken en beschermen.

IJzergehalte

Vitamine A draagt bij aan het behoud van een goed ijzergehalte in het bloed. 

Celdeling

Vitamine A speelt een rol bij de celspecialisatie. Dit is het proces waarbij een nog niet gespecialiseerde cel verandert in een gespecialiseerde cel, om zo een eigen taak te kunnen uitvoeren. 

Hoeveel heb je nodig en waar zit het in?
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine A is 800 mcg.

De maximaal veilige hoeveelheid is 3000 mcg per dag.

Vitamine A krijg je uit voeding vooral binnen via margarine, halvarine, bak/braadproducten, lever, leverworst, melk kaas, ei(-dooier), wortels, broccoli, boerenkool, spinazie, abrikozen, mango’s en mandarijnen. Een portie lever bevat ongeveer 8000 mcg vitamine A, Een grote lepel wortels 400 mcg en margarine (voor 1 snee brood) 40 mcg.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.