Vitamine B2 (riboflavine)

Energie

Draagt bij aan de energievoorziening in het lichaam. Want het helpt energie vrij te maken uit koolhydraten, eiwitten en vetten die je via voeding binnenkrijgt.


Huid en slijmvliezen

Vitamine B2 voedt de huid van binnenuit en helpt de huid en slijmvliezen gezond te houden.


Antioxidant

Helpt de lichaamscellen te beschermen tegen invloeden van buitenaf.


Gezichtsvermogen

Goed voor het gezichtsvermogen en ondersteunt de conditie van het oog.


Zenuwstelsel

Van belang voor het zenuwstelsel.


Hoeveel heb je nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B2 is 1,4 mg.De maximaal veilige hoeveelheid is 40 mg per dag.


In welke voedingsmiddelen vind je vitamine B2?

Hoewel alle cellen van planten en dieren riboflavine bevatten zijn er maar een paar rijke voedingsbronnen. Dat zijn gist, lever, melk, het wit van een ei en bladgroenten. Een glas melk bevat bijvoorbeeld 0,27 mg riboflavine en een grote lepel gekookte groente 0,04 mg.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.