Vitamine B12 (cobalamine)

Energie

Bevordert de energiestofwisseling in het lichaam, want het helpt energie vrij te maken uit eiwitten, koolhydraten en vetten die je via de voeding binnenkrijgt. Vitamine B12 helpt ook vermoeidheid te verminderen en draagt bij aan een fit gevoel.


Het bloed

Draagt bij aan de vorming van rode bloedcellen.


Celdeling

Speelt een rol in de celdeling, zodat weefsels gevormd kunnen worden.


Weerstand

Ondersteunt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand.


Zenuwstelsel

Goed voor het zenuwstelsel.


Psychologische functies

Goed voor het geheugen, concentratievermogen en de leerprestatie. Ook goed voor de gemoedstoestand.


Hoeveel heb je nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B12 is 2,5 mcg. De maximaal veilige hoeveelheid van vitamine B12 is 2000 mcg per dag.


In welke voedingsmiddelen vind je vitamine B12?

Vitamine B12 krijg je uit voeding binnen via dierlijke producten zoals vlees(waren), eieren, melk en vis. Een glas melk bevat bijvoorbeeld 0,6 mcg vitamine B12, een schaaltje yoghurt 0,9 mcg en een ei 0,6 mcg. Vooral bij vegetariërs, veganisten en ouderen komen tekorten aan vitamine B12 voor.

Als extra aanvulling bieden wij een aantal producten met vitamine B12.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.