Koper

Koper

Antioxidant

Koper helpt de lichaamscellen als antioxidant te beschermen tegen invloeden van buitenaf.

Weerstand

Koper ondersteunt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand. 

Bindweefsel

Koper helpt de conditie van het bindweefsel in stand te houden. 

Energie

Bevordert de energiestofwisseling in het lichaam, want het helpt energie vrij te maken uit eiwitten, koolhydraten en vetten die je via de  voeding binnenkrijgt. 

Zenuwstelsel

Goed voor het zenuwstelsel. Koper is nodig voor de vorming en het onderhoud van myeline. Dit stofje zorgt voor een goede isolatie van de zenuwcellen. Het speelt ook een rol in de prikkeloverdracht tussen zenuwcellen.  

Pigment

Koper speelt een rol bij de vorming van melanine. Dit is pigment en geeft huid en haar zijn natuurlijke kleur.

IJzer

Koper ondersteunt het ijzertransport in het lichaam. 

Hoeveel heb je nodig en waar zit het in?
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van koper is 1 mg.

De maximaal veilige hoeveelheid van koper is 5 mg per dag.

Koper krijg je uit voeding vooral binnen via orgaanvlees, zeevis, schaal- en schelpdieren, noten, graanproducten, groente, fruit en cacaoproducten. Een portie runderlever bevat bijvoorbeeld 1,3 mg koper, een eetlepel cashewnoten 0,3 mg en pure hagelslag (voor 1 snee brood) 1,7 mg.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.