Vitamine B1 (thiamine)

Energie

Ondersteunt de energievoorziening in het lichaam. Want het helpt energie vrij te maken uit koolhydraten, eiwitten en vetten die je via voeding binnenkrijgt.


Het hart

Goed voor het hart.


Zenuwstelsel

Van belang voor het zenuwstelsel.


Psychologische functies

Ondersteunt de normale psychologische functies. Een tekort kan onder andere tot verwarring en gevoelens van irritatie leiden.


Hoeveel heb je nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van vitamine B1 is 1,1 mg. De maximaal veilige hoeveelheid is 100 mg per dag.


In welke voedingsmiddelen vind je vitamine B1?

Uit de laatste voedselconsumptiepeiling van het RIVM blijkt dat veel mensen een tekort hebben aan vitamine B1. Begrijpelijk, want het kan lastig zijn om aan voldoende vitamine B1 te komen met voeding alleen. Een snee volkorenbrood bevat bijvoorbeeld 0,1 mg vitamine B1, 1 gekookte aardappel 0,05 mg, 1 grote lepel gekookte groente 0,03 mg, 1 stukje vlees 0,16 mg.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.