Vitamine B11 (foliumzuur)

Energie

Helpt vermoeidheid te verminderen en draagt zo bij aan een fit gevoel. 


Het bloed

Draagt bij aan de vorming van rode en witte bloedcellen.


Weerstand

Ondersteunt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand. 


Lichaamscellen

Speelt een rol bij de celdeling en celgroei . Het draagt ook bij tot de groei van het ongeboren kind tijdens de zwangerschap.


Psychologische functies

Goed voor het geheugen, concentratievermogen en de leerprestatie. Ook goed voor de gemoedstoestand. Foliumzuur draagt daarnaast bij aan de weerstand tegen stress en helpt je evenwichtig te blijven in stress-situaties.


Hoeveel heb je nodig?

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van foliumzuur is 200 mcg. De maximaal veilige hoeveelheid is 1000 mcg per dag.


In welke voedingsmiddelen vind je vitamine B11?

Foliumzuur krijg je uit voeding vooral binnen via groente, fruit, brood, zuivel en vlees(waren). Per 100 gram bevat groente bijvoorbeeld 44,9 mcg foliumzuur, volkorenbrood 40,2 mcg en melk 6,4 mcg.

Als extra aanvulling bieden wij een aantal vitaminen met foliumzuur.

Producten met vitamine B11 (Foliumzuur):

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Op deze website gebruikt Flinndal cookies en vergelijkbare technieken om de website goed te kunnen laten werken, voor advertentiedoeleinden en om te analyseren hoe de website wordt gebruikt. Zie voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring