Vitamine B11 (foliumzuur)

Vitamine B11

Energie

Helpt vermoeidheid te verminderen en draagt zo bij aan een fit gevoel. 

Het bloed

Draagt bij aan de vorming van rode en witte bloedcellen.

Weerstand

Ondersteunt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand. 

Lichaamscellen

Speelt een rol bij de celdeling en celgroei . Het draagt ook bij tot de groei van het ongeboren kind tijdens de zwangerschap.

Psychologische functies

Goed voor het geheugen, concentratievermogen en de leerprestatie. Ook goed voor de gemoedstoestand. Foliumzuur draagt daarnaast bij aan de weerstand tegen stress en helpt je evenwichtig te blijven in stress-situaties.

Hoeveel heb je nodig en waar zit het in?
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van foliumzuur is 200 mcg.

De maximaal veilige hoeveelheid is 1000 mcg per dag.

Foliumzuur krijg je uit voeding vooral binnen via groente, fruit, brood, zuivel en vlees(waren). Per 100 gram bevat groente bijvoorbeeld 44,9 mcg foliumzuur, volkorenbrood 40,2 mcg en melk 6,4 mcg.

Als extra aanvulling bieden wij een aantal vitaminen met foliumzuur.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.