IJzer

Ijzer

Het bloed

IJzer ondersteunt de aanmaak van rode bloedlichaampjes en is goed voor de vorming van hemoglobine. 

Zuurstof

Rode bloedcellen vervoeren zuurstof van je longen naar de rest van je lichaam. Omdat ijzer nodig is voor de vorming van rode bloedcellen is het daarmee ook van belang voor de zuurstofvoorziening in je lichaam.

Energie

Bevordert de energiestofwisseling in het lichaam, want het helpt energie vrij te maken uit eiwitten, koolhydraten en vetten die je via de voeding binnenkrijgt.

IJzer kan ook een gebrek aan energie helpen te verminderen en draagt bij aan een fit gevoel. Het heeft een gunstige invloed op een normaal zuurstoftransport in het lichaam. 

Weerstand

Ondersteunt het immuunsysteem en zorgt mede voor een goede weerstand. 

Psychologische functies

Goed voor het geheugen, concentratievermogen en de leerprestatie. Ook goed voor de gemoedstoestand. 

Celdeling

IJzer draagt bij aan de aanmaak van cellen en weefsels. 

Hoeveel heb je nodig en waar zit het in?
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van ijzer is 14 mg.

De maximaal veilige hoeveelheid van ijzer is 75 mg.

IJzer krijg je uit voeding vooral binnen via appelstroop, rood vlees- en vleeswaren, brood, graanproducten en groenten. Appelstroop (voor 1 snee brood) bevat bijvoorbeeld 3,5mg ijzer, een gehaktbal 2,8 mg en 5 sneetjes tarwebrood 4,9 mg.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.