Zwanger en vitaminen

zwanger-en-vitaminen_35544562.jpg

Goed nieuws! Je bent zwanger! Je lichaam ondergaat veranderingen en je moet niet alleen rekening houden met jezelf maar ook met je toekomstige kindje. Hoe zit het dan precies met de inname van vitaminen?

Vitamine D

Als je zwanger bent, heb je 10 microgram vitamine D nodig per dag. Vitamine D heb je nodig om het calcium uit voeding op te nemen. Op die manier houd je de botten van je kind gezond. De vitamine D capsules van Flinndal bevatten precies de dagelijkse 10 microgram vitamine D.

Foliumzuur

Voor, en in het begin van de zwangerschap is het belangrijk dat je voldoende foliumzuur binnenkrijgt. Daarom wordt aangeraden om voor het zwanger worden alvast te beginnen met het slikken van foliumzuur. In het begin van de zwangerschap groeit het zenuwstelsel, gevolgd door de hersenen en ruggenmerg. Foliumzuur draagt bij aan een gezonde ontwikkeling van het ruggenmerg van je baby. Speciaal daarvoor is er nu Flinndal Foliumzuur

Foliumzuur vind je veel in groente, fruit en volkerenproducten en is hetzelfde als vitamine B11. Ook de Multivitamine en Vitamine B Complex van Flinndal bevat deze vitamine B11.

Voorzichtig met vitamine A

Wees voorzichtig met vitamine A. Het wordt aangeraden om per dag 1.000 microgram vitamine A binnen te krijgen. Meer dan 3.000 microgram kan schadelijk zijn voor je ongeboren kindje. Vermijd daarom leverproducten zoals leverpastei. Hier zit een hoge hoeveelheid vitamine A in.

Vis is gezond

De vetzuren uit vis zijn gezond, ook voor zwangere vrouwen. Vis mag je dus gewoon eten. Let alleen op vacuüm verpakte gerookte vis zoals paling, zalm, forel en makreel. De randen van in vacuüm verpakte vis  kunnen bacteriën bevatten die niet goed zijn voor de zwangerschap.

Zwanger? Eet geen rauw vlees

Rauw of half rauw vlees kan besmet zijn met bepaalde bacteriën. Eet daarom tijdens je zwangerschap geen rauw of half rauw vlees.

IJzer

Zorg dat je voldoende ijzer binnenkrijgt. Als je gevarieerd eet dan is dit geen probleem. IJzer zit veel in volkorenbrood, spinazie en andere donkergroene bladgroenten en zo voorkom je bloedarmoede.

Eiwitten

Eiwitten zijn ook belangrijk als je in verwachting bent. Eiwitten zijn namelijk belangrijk voor de ontwikkeling van je kindje. Eet en drink daarom zuivelproducten zoals yoghurt en (karne)melk, maar ook eieren.

Eet gevarieerd

Als je gevarieerd eet dan krijgen jij en je kindje voldoende voedingsstoffen binnen zodat je optimaal kan genieten van je zwangerschap. Wil je de hele zwangerschap extra aanvulling op de voeding? Kies dan voor Flinndal Multi Zwanger. Een complete multivitaminen tijdens de zwangerschap.

Lees ook: Voeding tijdens zwangerschap


Lees ook:

Als je zwanger bent is het verstandig om op je voeding te letten zodat je kindje alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft. Lees meer

Ben je zwanger? Dan herken je vast wel de trek in augurken met ijs of zoute haring met slagroom? Er zijn verschillende verklaringen voor dit fenomeen. Lees meer

In een onlangs gepubliceerd nieuwsbericht op Nu.nl wordt gesteld dat omega 3 vetten tijdens de zwangerschap niet goed zouden zijn. Wij stellen onze vraagtekens bij deze conclusies. Onze voedingsdeskundige geeft antwoord. Lees meer

Geef een reactie op: Zwanger en vitaminen

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.