Bewegen is gezond ǀ Tien tips

Bewegen is gezond ǀ Tien tips

Bewegen is gezond, maar hoe zorg je ervoor dat je voldoende beweging krijgt als je bijvoorbeeld een kantoorbaan hebt. Je staat verstelt hoe snel je aan voldoende beweging komt.

Meer bewegen met kantoorbaan
Bewegen en gezondheid gaan hand in hand. Ben je soms niet van je stoel af te slaan? We geven je tien tips om je op weg te helpen:

1. Wil je iets kwijt/vragen aan een collega, loop dan naar diegene toe in plaats van te mailen of te bellen.
2. Kies voor de trap in plaats van de lift.
3. Ga koffie halen bij het koffieapparaat dat het verst weg staat.
4. Is het mooi weer tijdens de lunchpauze? Maak een korte wandeling.
5. Moet je naar het toilet? Ga dan naar een wc op een andere verdieping.
6. Heb je een mobiele telefoon? Loop dan een rondje tijdens het telefoneren.
7. Ga op de fiets naar je werk in plaats van met de auto.
8. Ga je met het openbaar vervoer? Stap dan een halte eerder uit.
9. Ga je met de auto en is het te ver om te fietsen? Parkeer dan de auto zo ver mogelijk.
10. Doe oefeningen als je achter het bureau zit. Zo kun je bijvoorbeeld op de maat van de muziek je billen aanspannen of met gestrekte benen op en neer gaan. Zo zijn er genoeg leuke work-outs te bedenken die je kunt doen tijdens het werk.

Bewegen is gezond
De gezondheidsnorm ligt op 30 minuten bewegen per dag. Bewegen brengt namelijk een aantal voordelen met zich mee. Zo zorgt sporten bijvoorbeeld voor een goed humeur, je lichaam maakt dan namelijk de stof endorfine aan. Ook verbrand je calorieën tijdens het sporten en het zorgt ervoor dat je stofwisseling sneller gaat werken. Sporten helpt zelfs om je beter in slaap te laten vallen.

Wat doe jij om aan voldoende lichaamsbeweging te komen?


Lees ook:

Veel mensen houden van gezelschap. Iemand om mee te praten en activiteiten mee te ondernemen. Maar door dingen alleen te ondernemen kun je juist ook volop genieten. Wat zijn de voordelen? Lees meer

Op vrijdag 15 maart is het de Internationale dag van de Slaap. Deze dag vindt jaarlijks plaats op de vrijdag voordat de lente begint en is in het leven geroepen om aandacht te vragen voor de gevolgen van een slechte nachtrust. Wij geven je 5 tips voor een goede nachtrust. Lees meer

Sporten als goed voornemen, je hoort het vaak. Maar heb je wel eens van deze sporten gehoord? Ga origineel sportief het nieuwe jaar in met deze sporttips. Lees meer

Geef een reactie op: Bewegen is gezond ǀ Tien tips

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.