Een gezonde snack

Een gezonde snack

Iedereen kent het gevoel, de trek in zoetigheid. Vaak grijp je dan onbewust naar iets (ongezonds) lekkers. Neem eens een gezonde snack. We zetten een paar leuke, lekkere en verantwoorde snacks voor je op een rijtje.

Popcorn
Popcorn wordt gemaakt van maïs en daar zitten vezels in. Vezels hebben een gunstige invloed op de spijsvertering. Zelf popcorn maken is de beste manier. In de bioscoop of supermarkt wordt er namelijk vaak boter, suiker of zout aan toegevoegd. Doe een klein beetje olie in een verhitte pan. Gooi vervolgens de maïs erbij en dek het af met een deksel. De stoom moet wel kunnen ontsnappen. 100 gram popcorn bevat ongeveer 387 calorieën. Eet het daarom met mate.

Amandelen
Amandelen bevatten veel calorieën maar zijn toch een gezonde snack. Dat komt omdat in amandelen veel voedingsvezels zitten die zorgen voor een verzadigd gevoel. Een portie amandelen is dus lekker voedzaam. Het levert veel energie en de noten zitten vol met vitamine E en eiwitten. De onverzadigde vetten zorgen dat het slechte cholesterolgehalte omlaag wordt gebracht. Amandelen zijn gezond. Eet er alleen niet te veel van in verband met de hogere calorische waarde.

Appel met pindakaas
Snij een appel in dunne plakjes en smeer er wat pindakaas op. Een gegarandeerd succes. Appels leveren weinig calorieën. Pindakaas bevat wel wat calorieën maar het geeft je energie. Deze snack is dus perfect om je middagdip te verhelpen.

Bananenijsje
Schil een banaan en deel deze in twee stukken. Stop een houten ijsstokje in de onderkant en leg het in de diepvries. Na een paar uur is de banaan bevroren en heb je een gezond bananenijsje.

Yoghurt ijsje
Vind je een bananenijsje een beetje saai? Meng dan fruit met magere yoghurt en stop het in de diepvries. Magere yoghurt bevat soms 0% vet. Ook zit er vitamine B, calcium, fosfor en zink in. Gecombineerd met een stuk vers fruit maakt dit een verantwoord en lekker tussendoortje.

druiven_28ab5070.jpgDruiven
Druiven zitten vol met water en bevatten maar 62 calorieën per 100 gram. Omdat druiven vol zitten met water zorgt het voor een vol gevoel. Ook bevatten druiven veel B-vitaminen en die geven je extra energie. Druiven zijn zowel vers als bevroren erg lekker.

Weg met zoetigheid
Gooi de zakken snoep en chips weg. Zorg dat je het niet meer in huis hebt. Zo kun je het ook niet opeten. Dat is de makkelijkste oplossing.

Wat is jouw gezonde snack?


Lees ook:

Weet jij het verschil tussen verse groente en groente uit blik? Zijn groentes uit blik net zo gezond als verse groentes? Lees meer

Je ziet ze tegenwoordig steeds vaker. Light producten. Maar wat maakt een product light? Zijn ze gezonder of lijkt dit alleen maar zo? Lees meer

Koninginnedag komt eraan. Dat betekent tijd voor oranje tompoezen! Ga dit jaar voor de suikervrije variant. Lees meer

Geef een reactie op: Een gezonde snack

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.