Meditatie en ontspanningsoefeningen

meditatie-en-ontspanningsoefeningen_6345e5c8.jpg

We hebben een druk bestaan. Tijd voor jezelf schiet er vaak bij in. Probeer tijd voor jezelf vrij te maken. Wat kun je doen om te ontspannen?

Power Yoga

Met Yoga neem je verschillende lichaamshoudingen aan, je mediteert en leert verschillende ademhalingstechnieken. Het is gericht op de kracht van je spieren en je wordt er een stuk leniger van.
Gaat Yoga te langzaam? Dan is er ook nog Power Yoga. Power Yoga is een heel dynamische vorm van Yoga. Bij Power Yoga voer je alle oefeningen snel achter elkaar uit. De combinatie van deze vloeiende bewegingen en de speciale ademhalingstechnieken activeren de energiestromen in het lichaam. Power staat dus voor energie! De balans vinden tussen lichaam en geest staat bij Yoga centraal. Ontspanningsoefeningen kun je ook gemakkelijk thuis doen. Hier vind je diverse yoga oefeningen die je helpen concentreren en ontspannen.

yoga_klein1_72b2e5d6.jpg

Pilates

Tijdens Pilates oefeningen ben je heel bewust bezig met alle bewegingen die je maakt. Het gaat om concentratie, coördinatie en precisie. Je lichaamshouding is daarbij belangrijk. Je traint hierbij je spieren en evenwicht. Pilates werkt ontspannend omdat je geconcentreerd bezig bent en alle zorgen eventjes vergeet. Nieuwsgierig naar Pilates oefeningen?

Hier vind je filmpjes voor beginners en gevorderden.

Sauna

De sauna werkt ook ontspannend. Ga niet even voor een uurtje naar de sauna maar trek er een hele dag of middag voor uit. Op die manier kom je echt tot rust. Waarom werkt een sauna zo ontspannend? Door de warmte gaat je hart sneller kloppen en dat zorgt voor een goede doorbloeding. Bij een goede doorbloeding wordt de transport van zuurstof en voedingstoffen in de spiercellen gestimuleerd.

Meditatie

Als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan of een bezoek aan de sauna te brengen dan kun je thuis ontspanningsoefeningen doen. Ga bijvoorbeeld mediteren.

Hoe werkt mediteren:

  • Zoek een comfortabele plek. Ga ergens zitten waar je met een rechte rug kunt zitten. Als je ergens gaat liggen dan heb je kans dat je in slaap valt.
  • Zorg dat je niet gestoord wordt. Als je steeds gestoord wordt is het moeilijk om je te concentreren.
  • Laat je handen rusten.
  • Doe je ogen dicht.
  • Adem goed in en uit. Je ademhaling mag rustiger zijn dan normaal.
  • Concentreer je op je ademhaling zodat er geen andere gedachten bij je opkomen.
  • Blijf doorgaan tot je ontspannen bent. Deze oefening kun je meerdere keren per week herhalen.

Voel je fit
Er zijn nog tal van andere manieren om je te ontspannen. Wat je ook doet, zorg dat je het prettig vindt. Als je het niet leuk vindt stop je vaak na een of twee keer en dat is jammer.

Naast bewegen en ontspanning is gezonde voeding ook een belangrijke factor om je fit te voelen. Flinndal Multi Vitaal is een goede aanvulling op je voeding. Het bevat verschillende stoffen die zorgen voor een fit gevoel. Bijvoorbeeld de 8  B-vitaminen. Die maken energie vrij uit voeding. Multi Vitaal bevat ook vitamine B1 en B12 en C. Die dragen bij aan de geestelijke fitheid, ze zijn namelijk goed voor het geheugen.

Lees ook: 5 tips om te ontspannnen


Lees ook:

Iedereen heeft wel eens zenuwen. Voor een presentatie, een date of een sollicitatie. Waarom dit is en hoe je het kan bedwingen lees je hier. Lees meer

Waarom de dagen zo volproppen met nuttige dingen? Lummelen is dé remedie om helemaal te ontspannen. Lees meer

Voorkom vakantiestress. Ga lekker ontspannen op vakantie zonder extra kilo's. Hierbij 5 handige tips op een rij: Lees meer

Geef een reactie op: Meditatie en ontspanningsoefeningen

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.