Rood fruit is gezond!

Rood fruit is gezond!

Als de zomer begint zie je ook het rode fruit weer verschijnen. Denk aan aardbeien, bosbessen, braambessen, frambozen en aalbessen. Ontdek de voordelen van rood fruit!

Rood fruit is goed voor je
Rood fruit is lekker en gemakkelijk uit de hand te eten. Ook zit er in rood fruit veel voedingsvezels en vitaminen. De rode kleur ontstaat door de stof anthocyaan die ook werkt als een antioxidant. Antioxidanten helpen je tegen vrije radicalen in het lichaam. Vrije radicalen ontstaan onder andere door luchtvervuiling, stress en een ongezonde levensstijl.

Probeer ook eens de Flinndal Energiereep met Rood Fruit. Het perfecte tussendoortje boordevol vezels en eiwitten.

Aardbeien, frambozen en bessen zijn caloriearm en zitten boordevol vitamine C. Vitamine C werkt niet alleen als antioxidant, het zorgt ook voor extra weerstand. Rood fruit is dus niet alleen lekker maar ook gezond.

Aardbeien en frambozen lekker om te combineren
Verse aardbeien en frambozen zijn in de zomer volop te krijgen. Je kunt ze ongeveer twee dagen in de koelkast bewaren. Aardbeien en frambozen zijn prima vruchten om te verwerken in een frisse salade en zijn lekker zoet van smaak. Ook kun je een smoothie maken van aardbeien met banaan of sinaasappel. Een heerlijke gezonde dorstlesser, ideaal voor in de zomer maar je kunt ze natuurlijk ook eten op een beschuitje.

Zomerse rode vruchtensalade
Het maken van een zomerse salade is heel eenvoudig. Haal fruit naar keuze en meng het door elkaar!  Hier alvast een voorbeeld een rode vruchtensalade:

Ingrediënten voor 3 personen
250 gram aardbeien
200 gram bosbessen
150 gram frambozen
100 gram rode bessen
1,5 eetlepel fijngehakt venkelloof

Bereidingswijze
Was de aardbeien, (rode) bosbessen en frambozen. Snijd ze vervolgens in kleine partjes en gooi alles in een kom. Gooi er wat fijngehakt venkelloof bij en naar wens een klein beetje suiker. Venkelloof heeft een verfijnde anijssmaak en brengt daardoor eens subtiele smaak aan in de salade. Ook zit groene venkelloof vol met vitamine B1 en B2. Zet de salade ongeveer een kwartiertje à twintig minuten in de koelkast en serveer de salade koud op.


Lees ook:

Het eten van granen is gezond. Net als het eten van groenten en fruit. Het zorgt ervoor dat we voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgen die het lichaam nodig heeft. Daarom adviseert de Nederlandse Gezondheidsraad twee stuks fruit en twee ons groenten per dag te eten. Lees meer

Water drinken is gezond. Je lichaam heeft zo’n 1,5 liter water per dag nodig. Maar drinken we hierdoor voldoende water? Niet echt. Zonde, want van water kun je zelf een heel lekker drankje maken: met verse kruiden en fruit. Lees meer

Eindelijk is het dan zover; het Voedingscentrum heeft de nieuwe Schijf van Vijf gepresenteerd. Voor de liefhebber nog een keer de belangrijkste punten uitgelicht Lees meer

Geef een reactie op: Rood fruit is gezond!

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.