3x supplementen voor de hersenen


Hersenen

Je hersenen zijn het meest ingewikkelde orgaan van het menselijk lichaam. Ze zorgen ervoor dat de meest simpele tot meest moeilijke taken uitgevoerd kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan het pakken van een glas drinken of het maken van een mooie wandeling door de natuur.


Bij het ouder worden, kan je gaan merken dat bepaalde functies zoals het geheugen achteruit gaan. Belangrijk om dus goed voor je hersenen te zorgen om ze zo lang mogelijk vitaal te houden. Hoe kunnen supplementen je daarbij helpen?


1. Magnesium

Magnesium is in 2018 al bekroond tot supplement van het jaar tijdens de Nationale Gezondheidsbeurs. Uit onderzoek blijkt dat magnesium goed is voor de gemoedstoestand en een gunstige invloed heeft op de geestelijke balans. Ook draagt het bij aan belangrijke hersenfuncties zoals het concentratievermogen, leervermogen en het geheugen. Het helpt ook voor geestelijke energie.

Magnesium is ook van belang voor het omzetten van de B-vitaminen in het lichaam naar de actieve vorm. Van de B-vitaminen (B1, B2, B3, B5, B6, B11 en B12) is bekend dat ze een gunstige invloed hebben op de hersenen.

Magnesium vind je veel in spinazie, pompoenzaadjes, amandelen, bonen en volkoren producten zoals zilvervliesrijst.


2. Omega 3 vetzuren

Net als magnesium zijn omega 3 vetzuren van belang voor de hersenen. In een eerder blogbericht over dat het eten van vis goed is voor de hersenen hebben we dit als eens benadrukt.

Dagelijks minimaal 250 mg DHA is goed voor de hersenfunctie. DHA is namelijk een bouwsteen voor de hersenen en het speelt een rol in het functioneren van de hersenen. DHA vind je met name in vette vis zoals zalm, haring, makreel of ansjovis.

Je kunt het ook binnenkrijgen via plantaardige producten zoals walnoten, spinazie, chiazaad, veldsla of lijnzaadolie. Belangrijk is om hierbij te onthouden dat de opname van plantaardige omega 3 vetzuren wel minder efficiënt verloopt. In plantaardige producten vind je namelijk het omega 3 vetzuur alfa-linoleenzuur (ALA) wat het lichaam eerst nog moet omzetten in EPA of DHA om bruikbaar te zijn in het menselijk lichaam.


3. Zink

Van zink is bekend dat het goed is voor het geheugen, concentratievermogen en de leerprestatie. Ook is het goed voor de gemoedstoestand.

Zink vind je veel in spinazie, cashewnoten, pure chocolade (minimaal 70%) en bonen.


Mentaal Fit

Complete formule voor de hersenen

Naast de bovenstaande specifieke supplementen heeft Flinndal ook een complete formule in het assortiment ter ondersteuning van de hersenen: Flinndal Mentaal Fit. Flinndal Mentaal Fit bevat 11 verschillende ingrediënten voor mentale fitheid. Zo bevat het omega 3 vetzuren, griffonia, ginkgo biloba, lecithine, mangaan, vitamine B1, B2, B3, B6, foliumzuur (B11), B12 en het mineraal zink. Een complete formule voor de hersenen en het geestelijk welzijn in 1 capsule.


Lees ook:

De concentratie is iets waar je aan kunt werken. Zo zijn er bepaalde voedingsmiddelen die je kunnen helpen geconcentreerd te blijven. Welke zijn dat? Lees meer

Honing is lekker bij geitenkaas, in een kop thee of een glas warme melk of in een smoothie. Dit gouden goedje is niet alleen lekker vanwege de zoete smaak, maar is ook een goede suikervervanger. Bovendien wordt gezegd dat honing goed is voor de weerstand. Is dit waar? Lees meer

Alles gaat net wat moeizamer dan normaal. Je voelt je moe en verdoofd. Ken je dat gevoel? Met onze tips voel jij je in een mum van tijd weer energiek. Lees meer

Geef een reactie op: 3x supplementen voor de hersenen

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.