Terug naar overzicht

Ondersteun je weerstand

Ondersteun je weerstand
Lisa
4-11-2019
0 Reacties

Ondersteun je weerstand

De herfst is het seizoen van regenbuien, natte voeten en koude dagen. Wil jij je weerstand extra ondersteunen in dit seizoen? Wij geven je graag een aantal tips.


Weerstand

Het lichaam beschikt over een ingenieus systeem om ons te beschermen tegen bacteriën en virussen. Het grootste deel van die weerstand bevindt zich in de darmen. Daar zit namelijk het darmmicrobioom. Dit zijn miljarden bacteriën die zich vanaf de geboorte in de darmen vestigen. Het zijn goede bacteriën, maar ook bacteriën die schadelijk zouden kunnen zijn. Bij een gezond darmmicrobioom hebben de goede bacteriën de overhand. Als er veel goede bacteriën in de darmen leven, maken schadelijke bacteriën minder kans. Daarom is het belangrijk dat het darmmicrobioom in de eerste jaren zich zo optimaal mogelijk ontwikkelt.

Bacteriën

Flinndal Probiotica Forte bevat probiotica. Dit zijn levende goede melkzuurbacteriestammen die via de capsule in de darmen terechtkomen. Flinndal Probiotica Forte bevat zes miljard kolonievormende eenheden, in zes verschillende bacteriestammen. Probiotica Forte bevat ook de vitamines C en D en het mineraal zink. Deze voedingsstoffen ondersteunen de weerstand. Zo kom je de herfst wel door!


Ondersteun je weerstand

Wij zetten een aantal bruikbare tips voor het ondersteunen van je weerstand op een rijtje:

Slaap voldoende: Te weinig slaap heeft een negatief effect op de weerstand. Probeer elke nacht minstens 7 uur te slapen.

Vermijd stress: Stress is een weerstandskiller. Probeer langdurige of chronische stress zoveel mogelijk te vermijden. Maak regelmatig tijd voor ontspanning, zoals wandelen in de natuur, lezen, een creatieve hobby uitvoeren of mediteren.

Eet gevarieerd: Gevarieerde en volwaardige voeding zorgt ervoor dat je alle benodigde vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Lukt dit niet? Dan zijn voedingssupplementen hier een goede aanvulling op.

Zorg goed voor je darmen: Voldoende vezels en vocht zorgen dat je stoelgang optimaal blijft. De vezels zijn ook een prima voedingsbodem voor de goede bacteriën in je darmen.

Beweeg voldoende: Bewegen zorgt voor ontspanning, een goede doorbloeding en het stimuleert je stoelgang.

Aanbevolen producten

{% for product in products %}
{{ product.name }}
{{product.name}}
{% for star in product.rating_stars %} {% if star == "full" %}
{% endif %} {% if star == "half" %}
{% endif %} {% if star == "empty" %}
{% endif %} {% endfor %}
({{product.review_count}})
Vanaf € {{product.price | money_eu}}
Bekijk product
{% endfor %}

Lees ook

Vitaminen om je weerstand te ondersteunen

Voedingssupplementen en vitaminen kunnen ondersteuning bieden bij het verhogen van de weerstand. Bekijk onze selectie aan producten om je weerstand te ondersteunen.

Lees meer Lees meer

Zo verhoog je jouw weerstand

Wil jij je weerstand verhogen of op peil houden? Wij vertellen jou op welke 5 gebieden er winst te behalen valt!

Lees meer Lees meer

Sport jezelf relaxed en gelukkig

Sporten is goed voor je spieren, je botten en het in balans houden van je gewicht. Tel daarbij op dat sport je gelukkiger en minder gestrest maakt en er is geen énkel excuus meer om niet regelmatig aan de bak te gaan!

Lees meer Lees meer

Geef je reactie op:

"Ondersteun je weerstand"
Deze naam wordt op onze site getoond bij de opmerking of vraag
E-mailadres wordt niet getoond bij de opmerking of vraag
Je krijgt uiterlijk binnen één werkdag per mail een reactie van ons. Bij het versturen van je vraag, ga je ermee akkoord dat deze op onze site geplaatst mag worden.

Reacties

Dit blogartikel heeft nog geen reacties