Omega 3 voor de hersenen


Wat is stress en ontspanning


We weten allemaal dat het eten van vis gezond is. Het is daarom ook een onderdeel van de schijf van vijf. Wat is omega 3? Voor wie is het belangrijk? En waarom?


Omega 3 visvetzuren

Omega 3 visvetzuren zijn meervoudig onverzadigde vetzuren. De bekendste zijn DHA en EPA. Daarnaast is ALA een belangrijk vetzuur dat omgezet kan worden naar EPA en DHA. Deze vetzuren zijn net zo belangrijk voor ons lichaam als vitaminen en mineralen.



EPA en DHA

EPA (eicosapentaenzuur) en DHA (docosahexaeenzuur) worden in beperkte mate door ons lichaam aangemaakt, via het essentiële vetzuur ALA. De belangrijkste bron van EPA en DHA is vette vis. Vette vis is vis die van zichzelf meer dan 10% vet bevat, zoals haring, ansjovis en sardines. Deze vissen krijgen de omega 3 vetzuren binnen via de algen die ze eten.



ALA

ALA (alfa-linoleenzuur) is een essentieel vetzuur. Dit bekent dat je lichaam het niet zelf kan aanmaken. Ons lichaam maakt EPA en DHA aan uit dit vetzuur, maar dit levert slechts een klein beetje EPA en DHA op. ALA komt voor in plantaardige producten zoals noten, zaden, spinazie, veldsla, postelein en plantaardige oliën zoals lijnzaadolie. 



omega-3.jpg

Omega 3 voor de hersenen

Dagelijks minimaal 250 mg DHA is goed voor de hersenfunctie. DHA is een bouwsteen voor de hersenen en het speelt een rol in het functioneren van de hersenen. Daarnaast ondersteunt dagelijks minimaal 250 mg DHA de conditie van je ogen en zijn dagelijks minimaal 250 mg DHA en EPA goed voor je hart.



Advies van de Gezondheidsraad

De Gezondheidsraad adviseert om minimaal één keer per week vette vis te eten, zoals zalm, haring, makreel en ansjovis. Deze vissen bevatten de meeste omega 3 vetzuren. Lukt het niet altijd om dit advies op te volgen of wil je graag iets extra’s? Dan kun je kiezen voor één van de Flinndal omega-3 producten als aanvulling op de dagelijkse voeding.



Flinndal omega 3 producten bestellen?

Flinndal heeft verschillende omega 3 producten in haar assortiment, zodat er voor jong, oud én vegetarisch een geschikt product beschikbaar is. Meer weten? Kijk dan bij ons productoverzicht voor meer informatie.



afbeeldingen_middel_inge_d2fda42d.jpg

Wie ben ik?

Mijn naam is Inge Hendriks. Ik ben sinds 2007 werkzaam voor Flinndal. Voeding is mijn passie. Ik heb diverse opleidingen gevolgd op dit gebied. Naast mijn werk voor Flinndal heb ik mijn eigen website (www.leeffit.nl), voor online advies over gezonde voeding en leefstijl. Daarnaast ben ik wekelijks als vaste gast aan tafel te zien bij Myrna Plus op RTL4. 



Geef een reactie op: Omega 3 voor de hersenen

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.