Flinndal geeft antwoord

Flinndal geeft antwoord

Flinndal vindt het belangrijk om jou te voorzien van goede informatie, met onze folder, nieuwsbrief en website. Toch zijn er soms vragen. Daarom starten we de rubriek: ‘Flinndal geeft antwoord’. Hierin bespreken we veelgestelde vragen en geven we je hier uitgebreid antwoord op.

De vragen die aan bod komen kunnen gaan over onze producten maar ook over onze service. In onze nieuwsbrief komen steeds twee nieuwe veelgestelde vragen te staan die wij vervolgens in dit blog artikel zullen verzamelen. Zo vind je hier gaandeweg alle vragen handig op een rijtje.

1. Wat is het verschil tussen een eenmalige zending en een zending met herhaalgemak?

Bij Flinndal kun je kiezen voor herhaalgemak of eenmalige levering. Kies je voor eenmalige toezending, dan krijg je geen volgende zending. Wil je opnieuw Flinndal producten ontvangen, dan moet je ze zelf weer bestellen.

Bij herhaalgemak krijg je steeds vanzelf en precies op tijd je volgende kwartaalzending toegestuurd. Je hebt er dus geen omkijken naar en het is bovendien minimaal 15% goedkoper dan eenmalig bestellen. Stopzetten, uitstellen of wijzigen van je zending kan op ieder gewenst moment. Je zit dus nergens aan vast!

2. Ik heb moeite met het doorslikken van het supplement. Wat kan ik doen?

Veel mensen vinden het lastig om tabletten of capsules in zijn geheel door te slikken. Hieronder vind je een paar tips om het slikken makkelijker te maken.

  • Gebruik voor tabletten de Flinndal Tablettensnijder
  • Doe de inhoud van een capsule door een beetje vla of ander eten, zo krijg je wel de goede extra’s binnen, maar hoef je de capsule niet in eens door te slikken.
  • De meeste producten van Flinndal hebben een breuklijn, zodat ze makkelijk door te breken zijn. Een halve tablet is al een stuk kleiner dan een hele.
  • Hou je hoofd recht als je slikt. Gooi  dus niet tijdens het slikken je hoofd naar achteren, want daarmee sluit je juist je keel af, waardoor het lastiger wordt om te slikken.
  • Gebruik voldoende water, of een stukje brood om het supplement mee weg te spoelen.

3. Mag ik de Flinndal producten ook aan mijn kinderen geven?

Dat verschilt per product. Op de achterkant van de zakjes en op de productpagina’s op www.flinndal.nl vind je onder tabblad ‘bijsluiter’ voor wie het product geschikt is. Flinndal heeft ook producten in haar assortiment die speciaal voor kinderen ontwikkeld zijn, namelijk Flinndal Omega-3 JuniorFlinndal Multi Junior.

 4. Hoe en waar kan ik de producten van Flinndal het beste bewaren?

Sluit de luchtdichte zakjes goed af. Bewaar ze beneden de 25 graden, beschermd tegen zonlicht en buiten bereik van jonge kinderen. Achterop het zakje staat de houdbaarheidsdatum. Na openen is het nog minimaal een half jaar houdbaar. In de Flinndal bewaardoosjes kun je de supplementen steeds voor een paar weken bewaren, bewaar de rest gewoon in de originele verpakking (zakjes).

5. Mag ik de tabletten vergruizen? Mag ik de capsule openen?

Ja, je kunt de tabletten vergruizen om inname te versoepelen. Of gebruik de handige Flinndal Tablettensnijder.

Ja, je mag ook de capsule openen om de inhoud eruit te halen en bijvoorbeeld door je eten te mengen. Een uitzondering hierop is Q10, deze moet gesloten blijven voor een optimale opname.

Houd er wel rekening mee dat de smaak van de supplementen niet is afgestemd op deze vorm van inname. Zorg dus dat je de inhoud van de capsule mengt met eten met een sterke smaak.

Het openmaken van de capsule of vergruizen van de tabletten doet niets af aan de gunstige invloed van het product.

6. Hoe weet ik welke producten van Flinndal bij mij passen?

Daarvoor hebben we een handige productkeuzehulp ontwikkeld. Deze bestaat uit 24 vragen over je levensstijl en eetgewoonten. Na een paar minuten krijg je op basis van jouw antwoorden een passend advies.

7. Hoe lang duurt het voordat ik de Flinndal producten in huis heb?

Als je op werkdagen voor 18:00 uur bestelt, dan geven wij het nog dezelfde dag aan TPG post. Dat betekent dat je het pakket de volgende (werk)dag in huis hoort te hebben. In uitzonderlijke gevallen doet de TPG er wel eens een dagje langer over.

8. Wanneer en hoe kan ik mijn supplementen het beste innemen?

Dat verschilt per product, daarom kun je het beste op de verpakking kijken of op onze website (bij het tabje ‘Bijsluiter’ die bij elk product staat).  Maar we kunnen er wel wat over zeggen: als het een product betreft waar vitamine A, D, E of K in zit kun je dit het beste innemen bij de maaltijd. Want deze vitaminen neem je beter op met een beetje vet (en dat zit meestal in een maaltijd).  Innemen kan het beste met een glas water.

9. Ik heb nog genoeg voorraad, wat kan ik doen?

Neem je niet elke dag je supplement(en) in, bijvoorbeeld omdat je het wel eens vergeet. Dan kan er een voorraadje ontstaan waardoor je jouw volgende pakket misschien liever wat later wilt krijgen. Flinndal biedt hiervoor verschillende mogelijkheden:

-   Je kunt je volgende zending met herhaalgemak uitstellen tot wanneer je maar wilt.
-   Je kunt je kwartaalverpakking met herhaalgemak voortaan minder vaak krijgen. Er is dan keuze tussen een verzendinterval van 4 of 6 maanden.

Beide kun je online eenvoudig zelf doen  via ‘Mijn Flinndal’. Maar als je het liever telefonisch via de Servicedesk wilt regelen, dan kan dat natuurlijk ook.

10. Waar kan ik allergie-informatie over de producten vinden?

Op de achterkant van de zakjes vind je allergie-informatie. Deze informatie staat ook op www.flinndal.nl. Je kunt hier per product onder tabblad ‘bijsluiter’ op de productpagina opzoeken welke stoffen er in het product zitten.
In Nederland is het verplicht om allergenen (zoals vis, soja, gluten of pinda) te vermelden als ze in het product zitten. Als de stof niet vermeldt wordt op de verpakking, zit hij niet in het product.

11. Hoe en wanneer kan ik Flinndal bereiken?

De Servicedesk van Flinndal is gratis bereikbaar via 0800-7080 (vanuit België: 0800-54019) op werkdagen van 9 – 19 uur. Onze medewerkers helpen je graag, zonder keuzemenu’s of lange wachttijden. Je wordt direct doorgeschakeld naar een medewerker, want persoonlijk contact is het prettigst. Ook kan je ons altijd mailen, via het handige contactformulier op www.flinndal.nl/contact. Je krijgt altijd binnen maximaal één werkdag antwoord van ons.

12. Is Omega-3 Forte smaakloos?

Visoliecapsules kunnen een onprettige, sterke nasmaak hebben. Maar Flinndal Omega-3 Forte heeft een neutrale smaak. Dat komt omdat er bij de productie zo min mogelijk contact is met zuurstof. Hoe minder zuurstof, hoe minder vissmaak. Ook hebben we een beetje rozemarijnextract toegevoegd, om de smaak verder te neutraliseren. Tot slot een tip om oprispingen te voorkomen: neem de capsules in tijdens de warme maaltijd, met een koude drank.


Lees ook:

Het doorslikken van tabletten of capsules is voor sommige mensen een hele opgave. Een paar handige tips die kunnen helpen met het innemen van een supplement. Lees meer

Geef een reactie op: Flinndal geeft antwoord

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

17 september 2014 door: B.Steffens-Witting
ik heb nog Glucosamine tabletten ben er een poosje mee gestopt, Wil nu er weer mee beginnen mag ik de 2 tabletten in een keer innemen per dag? En welk tijdstip is het beste 'smorgens of 'savonds? '

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.