Hoe oud je ook bent, blijf bewegen!

Hoe oud je ook bent, blijf bewegen!
Lisa
4-11-2019
0 Reacties

Hoe oud je ook bent, blijf bewegen!

Bewegen helpt je om fit en vitaal te blijven. Bij het ouder worden, kan het bewegen lastiger worden. Toch is voldoende beweging van belang voor een gezonde levensstijl. Wij vertellen je graag waarom beweging belangrijk is én hoe je het makkelijker kan maken.


Waarom is bewegen goed voor je?

Maakt gelukkig: Als je intensief beweegt, maakt het lichaam de stof dopamine aan. Dopamine draag bij aan een hoger geluksgevoel. Deze stof zorgt voor het fijne en gelukkige voel dat je na beweging ervaart.

Verbetert het slaapritme: Bij weinig beweging, hoopt het melkzuur in je bloed op. Hierdoor spannen je spieren zich aan. Dit geeft een stressgevoel, wat niet bevorderlijk is voor de slaap. Probeer vlak voor het slapen gaan nog een paar simpele oefeningen te doen. Denk aan een aantal sit-ups doen, planken of een paar rondjes door het huis lopen. Deze simpele tip kan voor een betere nachtrust zorgen.

Bevordert de spijsvertering: Een goede spijsvertering is essentieel voor een goede gezondheid. Lichaamsbeweging bevordert de beweging van de darmen. Beweging is daarom belangrijk om de spijsvertering op gang te houden.

Geeft je energie: Door regelmatig te sporten, krijg je energie. Je zal je fitter voelen en daardoor ook gelijk een stuk vrolijker zijn.

Werkt stress verlagend: Door te sporten, belast je je lichaam. Hierdoor wordt er een pijnprikkel naar je hersenen gestuurd en dit zorgt ervoor dat het lichaam endorfine aanmaakt. Endorfine is het snelst werkende anti-stress hormoon. Perfect om het stresslevel (tijdelijk) te verlagen.


Maak het jezelf makkelijk!

Een goede voorbereiding is het halve werk. Denk bijvoorbeeld aan het klaarleggen van jouw sportkleding. Dan is het al een stuk minder makkelijk om het bewegen aan je voorbij te laten gaan. Ook het hebben van een vast beweegtijdstip kan veel rust met zicht meebrengen.

Vind je het toch lastig om jezelf te motiveren? Zoek een beweegmaatje! Een maatje kan jou motiveren als jij even geen zin hebt in beweging. Steun elkaar en heb vooral ook veel lol. Een lange wandeling maken, is samen toch veel gezelliger!

Aanbevolen producten

{% for product in products %}
{{ product.name }}
{{product.name}}
{% for star in product.rating_stars %} {% if star == "full" %}
{% endif %} {% if star == "half" %}
{% endif %} {% if star == "empty" %}
{% endif %} {% endfor %}
({{product.review_count}})
Vanaf € {{product.price | money_eu}}
Bekijk product
{% endfor %}

Lees ook

Vitamine D: een must in de winter!

Vitamine D wordt ook wel de zonnevitamine genoemd en is daarom extra belangrijk in de winter. Want dan moeten we de zon ontberen en maakt ons lichaam geen vitamine D aan. Waar zit het in en wie heeft extra nodig?

Lees meer Lees meer

Is geperst en gepureerd fruit net zo gezond als een stuk fruit?

Elke dag heb je twee stuks fruit nodig. Het is verleidelijk je dagelijkse portie fruit te persen of er een smoothie mee te maken. Het is makkelijk te consumeren en je kunt het meenemen voor onderweg. De fruitpolitie trekt hier toch even aan de bel.

Lees meer Lees meer

Recept: Hollandse bruine bonensoep

Zet deze Hollandse bruine bonensoep maar op de eetplanning van aankomende week. Dit gerecht zal zeker in de smaak vallen. Lekker, voedzaam en een makkelijke winterse, vegetarische maaltijd.

Lees meer Lees meer

Geef je reactie op:

"Hoe oud je ook bent, blijf bewegen!"
Deze naam wordt op onze site getoond bij de opmerking of vraag
E-mailadres wordt niet getoond bij de opmerking of vraag
Je krijgt uiterlijk binnen één werkdag per mail een reactie van ons. Bij het versturen van je vraag, ga je ermee akkoord dat deze op onze site geplaatst mag worden.

Reacties

Dit blogartikel heeft nog geen reacties