Zenuwen in bedwang houden

Zenuwen in bedwang houden
Flinndal
21-2-2013
0 Reacties

Zenuwen in bedwang houden

Zenuwachtig zijn we allemaal wel eens. Maar waar komt dat onrustige gevoel vandaan en hoe ga je er mee om?

Waarom word je zenuwachtig?
Vaak word je zenuwachtig als er iets spannends staat te gebeuren of als je in een onbekende situatie terecht komt waarvan je niet weet wat je moet verwachten. Denk bijvoorbeeld aan een sollicitatiegesprek, een rijexamen of een presentatie. Je voelt je hart sneller kloppen, je krijgt kriebels in je buik of je voelt je onrustig. Ook zweethanden zijn vaak een teken van zenuwen.
Zenuwen is een lichte vorm van angst. Door de adrenaline staat je lichaam op scherp, je bent extra alert.

Wat is adrenaline

Adrenaline is een hormoon dat je in staat stelt snel te handelen. Je hartslag versnelt, je bloeddruk wordt hoger en je spieren spannen zich aan.

Ga zenuwen niet uit de weg

Iedereen is wel eens zenuwachtig. Je hoeft je daarvoor niet te schamen. Mensen hebben juist begrip dat je een presentatie houdt ondanks de zenuwen. Ga daarom dat soort situaties niet uit de weg. Hoe vaker je in dezelfde situatie komt des te minder zenuwachtig je wordt.

Ontspan
Heb je binnenkort een sollicitatiegesprek of een presentatie? Er zijn genoeg manieren om de zenuwen in bedwang te houden.

  • Let op je ademhaling. Je hartslag stijgt maar door rustig in en uit te ademen houd je je hartslag beter onder controle.
  • Maak van te voren een wandeling, frisse lucht doet altijd goed.
  • Bereid je goed voor zodat je weet dat er niks mis kan gaan.
  • Neem een douche. Zo voel je je fris en fruitig.
  • Verzorg je zelf. Je ziet er goed uit, daar kan het in ieder geval niet misgaan. Zo voel je je  zelfverzekerder.
  • Spreek langzaam en begin je zinnen met een korte pauze.
  • Probeer de dag ervoor op tijd naar bed te gaan. Een goede nachtrust zorgt voor extra energie.

Lekker slapen
Soms lukt het niet om te slapen als je de volgende dag iets spannends staat te wachten. Probeer je gedachten zoveel mogelijk op te schrijven zodat ze je niet de hele nacht blijven achtervolgen. Flinndal Nachtrust bevat natuurlijke ingrediënten die je nachtrust positief beïnvloeden. Denk aan valeriaan, citroenmelisse en hop. Een ontspannen gevoel helpt je om lekker te slapen. Valeriaan en citroenmelisse helpen je om rustig te blijven, ook in stresssituaties.

Aanbevolen producten

{% for product in products %}
{{ product.name }}
{{product.name}}
{% for star in product.rating_stars %} {% if star == "full" %}
{% endif %} {% if star == "half" %}
{% endif %} {% if star == "empty" %}
{% endif %} {% endfor %}
({{product.review_count}})
Vanaf € {{product.price | money_eu}}
Bekijk product
{% endfor %}

Lees ook

Vitamine D: een must in de winter!

Vitamine D wordt ook wel de zonnevitamine genoemd en is daarom extra belangrijk in de winter. Want dan moeten we de zon ontberen en maakt ons lichaam geen vitamine D aan. Waar zit het in en wie heeft extra nodig?

Lees meer Lees meer

Is geperst en gepureerd fruit net zo gezond als een stuk fruit?

Elke dag heb je twee stuks fruit nodig. Het is verleidelijk je dagelijkse portie fruit te persen of er een smoothie mee te maken. Het is makkelijk te consumeren en je kunt het meenemen voor onderweg. De fruitpolitie trekt hier toch even aan de bel.

Lees meer Lees meer

Recept: Hollandse bruine bonensoep

Zet deze Hollandse bruine bonensoep maar op de eetplanning van aankomende week. Dit gerecht zal zeker in de smaak vallen. Lekker, voedzaam en een makkelijke winterse, vegetarische maaltijd.

Lees meer Lees meer

Geef je reactie op:

"Zenuwen in bedwang houden"
Deze naam wordt op onze site getoond bij de opmerking of vraag
E-mailadres wordt niet getoond bij de opmerking of vraag
Je krijgt uiterlijk binnen één werkdag per mail een reactie van ons. Bij het versturen van je vraag, ga je ermee akkoord dat deze op onze site geplaatst mag worden.

Reacties

Dit blogartikel heeft nog geen reacties