Hoe verbrand je veel calorieën?

Hoe verbrand je veel calorieën?

Tijdens de zomerperiode zijn we veel buiten en willen we weer strak in ons vel zitten. Flinndal Gezond Gewicht kan helpen om verantwoord af te vallen maar afvallen werkt het beste in combinatie met sporten. Met welke activiteiten verbrand je veel calorieën? We geven een top 5.

1. Hardlopen 
Met hardlopen verbrand je tussen de 800 en 1500 calorieën per uur. Hardlopen wordt veel gedaan omdat je zelf kan bepalen wanneer je even lekker gaat rennen. Daarnaast verhoogt hardlopen het uithoudingsvermogen. Je conditie wordt steeds beter naarmate je meer traint. Door te hardlopen worden je spieren stevig en het zorgt voor een betere doorbloeding. Naast het verbanden van calorieën is het dus ook nog eens goed voor de gezondheid. Hoeveel calorieën je verbrandt is afhankelijk van hoe snel je rent en hoe lang je bezig bent.

2. Fietsen / spinnen
Ook fietsen kan effectief zijn. Als je rustig fietst verbrand je ongeveer 350 calorieën per uur, maar op een normaal tempo is dit al snel het dubbele! Ga je erop uit met de racefiets dan kan het aantal calorieën zelfs oplopen tot 1200 per uur. Heb je geen racefiets dan kun je ook naar een sportschool gaan om een lesje te spinnen.

gezond afvallen beste tips

3. Touwtje springen
Springtouwen brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo is het eerste resultaat al heel snel te zien. De benen en billen worden steviger en je zult merken dat je kleding steeds losser gaat zitten. Ook is het niet nodig om uren achter elkaar te springen, een kwartiertje per dag is vaak al voldoende. Je traint niet alleen de benen en billen maar ook de arm- en buikspieren worden getraind en je verbrandt tussen de 800 en 1.000 calorieën per uur.

4. Joggen
Met joggen verbrand je 550 en 900 calorieën per uur. Joggen is geschikt voor jong en oud, iedereen kan joggen. Heb je geen zin om alleen te sporten? Dan is joggen een ideale activiteit om samen te doen. Joggen is langer vol te houden dan bijvoorbeeld hardlopen. Wil je tijdens het sporten gezellig bijkletsen met je vriendin(nen) dan is joggen daar uitermate geschikt voor.

5. Zwemmen
Met zwemmen gebruik je veel spieren en je verbrand je tussen de 500 en 900 calorieën per uur, het is namelijk een sport waarbij je veel spieren gebruikt. Hoeveel calorieën je verbrandt  is afhankelijk van de zwemslag en van de kracht van de zwemslag. Met vlinderslag verbrand je bijvoorbeeld de meeste calorieën (800) terwijl je met rugcrawl of schoolslag 500 calorieën verbrandt.

Vet verbranden
Er zijn nog veel meer activiteiten waarmee je veel calorieën verbrandt. Denk aan fitness, skaten squash of tennis. Het spreekt voor zich dat je meer calorieën verbrandt als je intensiever sport. Wil je extra ondersteuning bij het sporten gebruik dan Flinndal Sport & Spieren met arginine voor een sneller herstel na het sporten.


Lees ook:

Is vlees eten gezond of niet? Steeds meer Nederlanders eten minder vlees Niet alleen om rekening te houden met dier en milieu maar ook de crisis telt mee. Lees meer

Gezond afvallen. Verantwoord en gezond afvallen doe je met deze tips en helpen je om extra gewicht te verliezen. Lees meer

Tijdens vakanties buitenshuis krijg je niet altijd voldoende vitaminen binnen. Lees meer

Geef een reactie op: Hoe verbrand je veel calorieën?

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.