7 tips voor een gezondere kerst

7 tips voor een gezondere kerst
Lisa
4-12-2019
1 Reactie
7 tips voor een gezondere kerst

De kerstperiode doorkomen met buikpijn en misselijkheid, kan niet de bedoeling zijn. Beperk de kerstschade door één of meerdere van deze tips te gebruiken en geniet van een minder ongezonde kerst.

1. Eet langzaam en bewust

Door haastig te eten, krijgt je lichaam het sein van verzadiging niet goed door. Hierdoor blijf je eten en ga je overeten. Eet daarom langzaam en bewust. Zo voel je beter aan hoeveel voedsel je lichaam nog nodig heeft. Kerst vieren met buikpijn of misselijkheid willen we uiteraard tegengaan.

2. Doe rustig aan met de drank

De kerstperiode staat bekend om lekker eten en drinken. Toch is het verstandig om met de drank eens wat rustiger aan te doen. Sla het alcoholische drankje tussen de borrel over en begin pas aan een glas wijn tijdens het eten. Een andere optie is om tussendoor een glas water te drinken.

3. Ga naar buiten

De hele dag binnen zitten, is niet goed voor je. Ook met kerst niet. Maak een ommetje met een familielid of ga er in je eentje op uit. Frisse lucht en beweging is goed voor de spijsvertering en je bent ook meteen bezig met het verbranden de kerstcalorieën.

4. Serveer eens iets anders

Kerstvoedsel is veelal vettig of zit vol suikers. Maar waarom? Gegrilde groenten, gezonde wortelcake of een versgeperst groen sapje zijn ook lekker! Een mix van gezonde en minder gezonde gerechten maakt het kerstfeest er niet minder leuk op. Probeer het eens.

5. Begin de dag gezond

Een gezonde start van de dag zorgt ervoor dat je al een gedeelte van de benodigde vitaminen en mineralen voor de dag binnenkrijgt. Ga voor volkoren producten, serveer vers fruit en probeer met deze maaltijd alvast zoveel mogelijk groenten naar binnen te krijgen.

6. Schep slim op

Kan je zelf kiezen wat je op je bord legt? Schep dan slim op. Ga voor een bord waarbij groente de overhand neemt. Vul dit aan met een zetmeelproduct als aardappel, pasta of rijst en pak er een klein stukje vlees of vis bij.

7. Zorg voor balans

Balans is het toverwoord. De kerstdagen zijn leuk, maar het hakt er wel in. Ga eens voor een lichte lunch of laat tijdens het ontbijt het kerstbrood links liggen. Zo kan je extra genieten van een uitbundig kerstdiner.

Aanbevolen producten

{% for product in products %}
{{ product.name }}
{{product.name}}
{% for star in product.rating_stars %} {% if star == "full" %}
{% endif %} {% if star == "half" %}
{% endif %} {% if star == "empty" %}
{% endif %} {% endfor %}
({{product.review_count}})
Vanaf € {{product.price | money_eu}}
Bekijk product
{% endfor %}

Lees ook

Recept: Hollandse bruine bonensoep

Zet deze Hollandse bruine bonensoep maar op de eetplanning van aankomende week. Dit gerecht zal zeker in de smaak vallen. Lekker, voedzaam en een makkelijke winterse, vegetarische maaltijd.

Lees meer Lees meer

Warm de winter door

Krijg jij alleen al bij het denken aan de winter blauwe lippen en koude voeten? Je kunt je prima wapenen tegen de kou die voor de deur staat. Maar hoe doe je dat precies? Wij vertellen het je graag.

Lees meer Lees meer

7 tips voor een gezondere kerst

De kerstperiode doorkomen met buikpijn en misselijkheid, kan niet de bedoeling zijn. Beperk de schade door één of meerdere van deze tips te gebruiken en geniet van een minder ongezonde kerst.

Lees meer Lees meer

Geef je reactie op:

"7 tips voor een gezondere kerst"
Deze naam wordt op onze site getoond bij de opmerking of vraag
E-mailadres wordt niet getoond bij de opmerking of vraag
Je krijgt uiterlijk binnen één werkdag per mail een reactie van ons. Bij het versturen van je vraag, ga je ermee akkoord dat deze op onze site geplaatst mag worden.

Reactie

Reactie van JACOB POOL, geplaatst op 12-12-2019
Goede tips, lekker eten en drinken hoort erbij tijdens Kerst, maar zal proberen met mate te doen en voor mij de beste tip, tussendoor ook fruit eten, want dat vergeet je gemakkelijk tijdens zulke dagen.

Jouw instellingen

Wij staan voor je klaar

Wij staan u graag te woord via de onderstaande kanalen

Wij zijn bereikbaar van 09:00 tot 19:00 op werkdagen en van 10:00 tot 16:00 op zaterdag.

Mijn Flinndal

Regel zelf zaken zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens of Flinndal Herhaalgemak zendingen.

Bel ons

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

0800-7080

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

0800-7080

Bel ons via je browser (gratis)

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

BELLEN

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

BELLEN

WhatsApp

Wachttijd: < 25 minuten

06-57592195

Gemiddelde wachttijd: < 25 minuten

06-57592195

E-mail

Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag

Neem contact op via het contactformulier

Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag

Neem contact op via het contactformulier

Facebook Messenger

Gem. Wachttijd:< 25 minuten

Ga naar Facebook Messenger

Gemiddelde wachttijd: < 25 minuten

Stuur ons een bericht via Facebook Messenger

Product toegevoegd

Product toegevoegd

Naar winkelwagen »

Andere klanten kochten ook:

{% for product in products %}
{{ product.collection }}
{{product.name}}

{{product.unique_selling_point}}

€ {{product.price | money_eu}}
{% endfor %}