Terug naar klantenservice

Veelgestelde vragen over: Verzending & bezorging

Betaal ik verzendkosten?

Bestellingen vanaf € 20,- verzenden we gratis. Onder de € 20,- betaal je €1,95 verzendkosten. Kies je voor een product met herhaalgemak? Dan is de verzending altijd gratis! Meer informatie over herhaalgemak is te vinden bij de categorie Herhaalgemak onder de andere veelgestelde vragen.

Hoe wordt mijn pakket verstuurd?

Voor verzending binnen Nederland maken we gebruik van de brievenbuspost van PostNL. Dit betekent dat het pakket door de meeste brievenbussen past en bezorgd wordt door je reguliere postbode en niet via de pakketdienst. 

Het formaat van de brievenbusverpakking kan variëren, afhankelijk van het aantal producten dat je hebt besteld, maar is maximaal 38 x 26,5 x 3,2 cm groot. 

Ondanks dat het met de reguliere postbezorging wordt verzonden, ontvang je een Track & Trace code per e-mail zodat je het pakket kunt volgen. Je ontvangt de code per e-mail wanneer het pakket vanuit ons magazijn vertrekt, richting het sorteercentrum van PostNL. 

Helaas kunnen wij door deze verzendmethode geen opties aanbieden als levering via een afhaalpunt, extra instructie voor de bezorger of afleveren op een ander adres. De ervaring leert dat indien het pakket niet past, de bezorger aanbelt, een briefje achterlaat of het pakket bij de buren bezorgt. 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer je op werkdagen voor 22:00 uur bestelt in onze webshop, dan heb je het pakket de volgende bezorgdag in huis!*  Bezorgdagen zijn dinsdag tot en met zaterdag. Als je pakket verzonden is, ontvang je een Track & Trace code per e-mail. Het pakket past in de brievenbus, dus je hoeft er niet voor thuis te blijven. 

De leverdatum van je Herhaalgemakbestelling vind je terug op Mijn Flinndal. Daar kun je precies zien wanneer je de volgende zending ontvangt. Ook communiceren we de leverdatum altijd in de aankondigingsmail, welke we 10 dagen voor de nieuwe leverdatum naar je sturen. Als je pakket verzonden is, ontvang je een Track & Trace code per e-mail. 


* Let op: dit geldt voor leveringen binnen Nederland. Daarnaast kan het zijn, vanwege grote drukte bij zowel onze webshop als bij onze bezorgpartners, dat uw bestelling deze periode langer (gem. 1 tot 3 werkdagen) onderweg is. 

Wat zijn de bezorgdagen?

Omdat je pakket meegezonden wordt met de brievenbuspost van PostNL, houden we deze bezorgdagen aan. Dat betekent: 

  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag 
  • Zaterdag

Op zondag en maandag wordt er geen post bezorgd. Dit betekent dat als je op zaterdag of zondag bestelt, je bestelling dinsdag wordt bezorgd. 

De track & trace code geeft aan dat het pakket bezorgd is, maar ik heb niks ontvangen.

Uiteraard is dat super vervelend, aangezien deze informatie hoort te kloppen. Controleer in zo'n geval altijd eerst of het opgegeven adres dat in de orderbevestiging vermeld staat correct is.

Indien het opgegeven adres correct is, adviseert PostNL ons in zo'n situatie, wanneer de status bij een Track & Trace code als 'bezorgd' vermeld staat, de volgende bezorgdag nog even af te wachten. Postbodes leveren een briefje af of doen een tweede afleverpoging de volgende dag. De status van je pakket wordt dan al wel onterecht als 'bezorgd' genoteerd.

Indien je pakket de eerstvolgende bezorgdag aan het einde van de dag nog niet is afgeleverd, dan kun je uiteraard alsnog contact met ons opnemen. We zoeken graag met je naar een passende oplossing.

Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan zijn, als je bestelling uit meer dan 6 zakjes bestaat of producten bevat die veel ruimte innemen, dat je zending is verdeeld over meerdere dozen. De dozen worden altijd tegelijk verstuurd, maar soms kan het voorkomen dat de ene doos iets eerder aankomt dan de andere. Of je zending is verdeeld over meerdere dozen, kun je altijd zien in de e-mail met verzendinformatie. Bij meerdere dozen, ontvang je ook meerdere Track & Trace codes. Heb je na een paar dagen de tweede doos nog steeds niet in huis? Neem dan contact met ons op. 

Indien je bestelling uit één verzenddoos bestaat en er ontbreekt een deel uit de levering, neem dan direct contact met ons op. We lossen het graag met je op. 

Ik ontvang de factuur & betaalmogelijkheden, maar heb nog geen pakket ontvangen.

Vervelend als dit gebeurt! Wij sturen de e-mail met de factuur & betaalmogelijkheden altijd zo'n 2 dagen na de geplande ontvangstdatum van je pakket. Het kan zodoende zijn dat je pakket een beetje vertraagd is. We vragen je in zo'n geval nog 1 à 2 dagen de bezorging af te wachten alvorens contact op te nemen. De kans is groot dat het deze dagen alsnog bezorgd wordt.

Controleer ook even de status van je pakket via de Track & Trace code van PostNL op bijzonderheden. Heb je nog helemaal geen Track & Trace code ontvangen? Neem dan direct contact met ons op. 

Contact

Mijn Flinndal

Regel zelf zaken zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens of Flinndal Herhaalgemak zendingen.

Chat met onze klantenservice

Gemiddelde wachttijd: < 3 minuten

Stuur ons een bericht via chat.

Gemiddelde wachttijd: < 3 minuten

Stuur ons een bericht via chat.

E-mail

Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag

Neem contact op via het contactformulier

Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag

Neem contact op via het contactformulier

Bel ons

Gemiddelde wachttijd: < 1 minuut

0800-7080

Gemiddelde wachttijd: < 1 minuut

0800-7080

Facebook Messenger

Gem. wachttijd (tijdens kantooruren): < 3 minuten

Ga naar Facebook Messenger

Gemiddelde wachttijd (tijdens kantooruren): < 3 minuten

Stuur ons een bericht via Facebook Messenger

Bedrijfsinformatie

Flinndal B.V.

Vestigingsadres: Oerkapkade 5 2031 EN Haarlem (kantoor)
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 34195553
BTW nummer: NL 812582792 B01