Veelgestelde vragen over: Retourneren

Hoe kan ik retourneren?

Bij Flinndal mag je elk pakket zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen retourneren. Wil je jouw pakket (gratis) terugsturen? Volg dan de volgende vier stappen:

  1. Stop de brief en het product terug in de doos
    Als je een product terugstuurt, vragen wij je om een klantnummer toe te voegen, zodat wij eenvoudig kunnen zien wie het pakket heeft teruggestuurd. Stuur daarom a.u.b. de brief en het (ongeopende) product samen terug. Je mag ook een herroepingformulier invullen en terugsturen. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van een deze formulieren is echter niet verplicht.
  2. Plak de doos dicht
  3. Schrijf ‘retour afzender’ op de doos
    Een postzegel op het pakket is niet nodig! Zorg er wel voor dat je je eigen adres doorstreept. Het is voldoende om retour afzender op de doos te schrijven, een adres is niet nodig. Het pakket wordt dan verstuurd ons postadres: Postbus 5038, 2000 GA Haarlem. Mocht je op een andere manier, bijvoorbeeld verzekerd, willen retourneren, dan zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.
  4. Doet het pakket in de brievenbus (een gewone straatbrievenbus)
    Je hoeft dus niet langs het postkantoor.

Hoeveel bedenktijd heb ik om te retourneren?

Voor leden van de Thuiswinkel (zoals Flinndal) geldt dat ze voor klanten een bedenktijd van minimaal 14 dagen moeten aanhouden. Flinndal hanteert een nog ruimere termijn. Dit betekent dat je 30 dagen* de tijd hebt om aan te geven dat je het pakket wilt terug sturen, waarna je nog 14 dagen de tijd hebt om het pakket gratis te retourneren.


*De bedenktijd verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Voor Herhaalgemak geldt hetzelfde.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na retourneren?

Heb je een product teruggestuurd? Dan krijg je je volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk weer terug, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding. Zodra wij het product retour hebben ontvangen of is aangetoond dat het product is teruggestuurd, zullen wij het geld naar je terugstorten. Je ontvangt altijd per brief of per e-mail een bevestiging.

Is retourneren gratis?

Ja. Wij nemen de kosten voor het terugsturen van een product voor onze rekening. Schrijf duidelijk ‘retour afzender’ op de doos. Je hebt dan geen postzegel nodig. Mocht je op een andere manier, bijvoorbeeld verzekerd, willen retourneren, dan zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.

Ik heb de verpakking geopend. Mag ik nog retourneren?

Nee. We vragen je tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product. Geopende voedingssupplementen waarbij de verzegeling is verbroken (de sluiting van de verpakking) kunnen we vanuit gezondheidsbescherming niet terugnemen. In het onwaarschijnlijke geval van een gebrek ontvang je uiteraard een vervangend product of heb je recht op teruggave van het betaalde bedrag.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de voederen die het gevolg is van het gebruik van goederen, dat verder gaat dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe kan ik retourneren en herhaalgemak stopzetten?

Wil je een pakket terugsturen en ook het herhaalgemak stopzetten? Dan hoef je hier geen aparte stopzetting voor door te geven. Een briefje bij het pakket dat je retourneert is voldoende. Stopzetten kan natuurlijk ook altijd via de Klantenservice of Mijn Flinndal.

Contact

Mijn Flinndal

Regel zelf zaken zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens of Flinndal Herhaalgemak zendingen.

Bel ons

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

0800-7080

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

0800-7080

Bel ons via je browser (gratis)

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

BELLEN

Gemiddelde wachttijd: < 5 minuten

BELLEN

WhatsApp

Wachttijd: < 25 minuten

06-57592195

Gemiddelde wachttijd: < 25 minuten

06-57592195

E-mail

Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag

Neem contact op via het contactformulier

Gemiddelde wachttijd: 1 werkdag

Neem contact op via het contactformulier

Facebook Messenger

Gem. Wachttijd: < 25 minuten

Ga naar Facebook Messenger

Gemiddelde wachttijd: < 25 minuten

Stuur ons een bericht via Facebook Messenger