Gezond afvallen | Eten in een restaurant

Gezond eten in restaurtant

Als je gaat eten in een restaurant, kies dan heel bewust je gerechten uit. Omdat vet een smaakmaker is wordt er in veel keukens namelijk niet zuinig mee gedaan. In een restaurant kunnen veel gevaren op de loer liggen, bijvoorbeeld: vettige sausjes, gefrituurde producten, roomboter, en nagerechten vol suiker. En dat zou natuurlijk zonde van al je inspanningen zijn!


Wat te doen? Hieronder volgen een aantal tips:

1. Bekijk de menukaart online, voordat je een restaurant reserveert. Dan weet je of er genoeg keuze uit gezonde gerechten is.

2. Kies voor magere vleessoorten zoals kip, of mager rundvlees. Neem een portie vis of kies eens voor een vegetarisch gerecht. Vraag de ober of de sauzen en dressings bij de gerechten apart geserveerd kunnen worden neem bijvoorbeeld een salade in plaats van patat.

3. Vraag de ober wat hij zou aanbevelen als een gerecht met relatief weinig calorieën. In een goed restaurant zullen ze in de keuken graag speciaal iets voor je maken. Exclusief en verantwoord.

4. Ga liever voor een voorgerecht en een hoofdgerecht in plaats van een hoofdgerecht en een dessert, of neem twee voorgerechten. Hebben ze vers fruit als nagerecht dan is dit een aanrader. Lekker fris en gezond. Of kies voor een kop koffie met een bonbon. Je zult merken dat dit beter valt dan die taart met roomijs.Salade van Flinndal Gezond Gewicht

5. Diner je bij een lopend buffet? Ga dan niet van alles een beetje proeven want al die beetjes maken dat je bord straks vol ligt met vettige en hoog calorische producten. Kies een paar verantwoorde gerechten uit en blijf daarbij.

6. Wees zuinig met alcohol. Het is een inkoppertje maar tevens een veel gemaakte fout. Vaak volgen er na 1 wijntje meer glazen. En aangezien 1 glas alcohol tussen de 80 en 100 kcal telt… Reken maar uit.

En tot slot: geniet vooral van je diner en het uitje!

 

Ga je niet uit eten maar wil je wel verantwoorde keuzes maken voor je menu? Op onze Gezond Gewicht pagina hebben we allemaal lekkere recepten die in een gezond dieet passen. Meer afvallen tips? Lees hier de 10 beste tips. 


Lees ook:

Flinndal deed onderzoek naar het zelfbeeld en de eetgewoonten onder haar klanten. Ruim 1500 deelnemers zorgden voor een aantal opvallende resultaten. Lees meer

Hoe vaak neem jij een tussendoortje? En hoe gezond is die? Neem je iets ongezonds vol suikers en vetten of maak je zelf een lekkere gezonde snack? Lees meer

Wat zijn koolhydraten en waarom heb je ze nodig? Je hoort er veel over, vooral als je wilt afvallen. Maar waar zitten ze in en welke functie hebben ze? Lees meer

Geef een reactie op: Gezond afvallen | Eten in een restaurant

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.