Geen excuus meer om niet te sporten!

blog_afbeeldignen_groot_smoesjes_sporten-1024x212_96af4538.jpg

Veel mensen die te weinig bewegen hebben ze paraat: smoesjes om niet te hoeven sporten. Hieronder lees je de top 5 inclusief een goed tegenargument.

1. ‘Ik heb voor sporten geen tijd’
Ten eerste is het vaak meer gebrek aan prioriteit dan een gebrek aan tijd. Ten tweede hoef je echt geen extreem lange work-out te volgen. Voor een half uurtje hardlopen kan iedereen tijd maken. Je kunt ook andere manieren vinden om meer te bewegen: neem de trap in plaats van de lift, of neem de fiets in plaats van de auto.

2. ‘Ik ben te moe om te sporten’
Dat komt misschien wel doordat je te weinig sport, want sporten of bewegen geeft je juist veel energie. Als je begint met bewegen, ben je lichamelijk misschien wat moe, maar je merkt direct dat je hoofd weer helemaal leeg is en je meer zin en energie hebt voor de rest van de dag. Na een tijdje verdwijnt ook de lichamelijke vermoeidheid en voel je je helemaal fit.

3. ‘Sporten is saai’Flinndal sport
Er is altijd wel een sport te vinden die bij je past en waar je plezier in hebt. De vraag is welke sport dit is. Probeer hier dus goed over na te denken. Ben je dol op tv kijken? In de sportschool kun je vaak gewoon tv kijken terwijl je op een hometrainer zit. Vergeet alleen niet te trappen!

4. ‘Ik hou gewoon niet van bewegen’
Is zweten de reden dat je niet van sporten houdt? Er zijn echt genoeg sporten waarbij je niet zoveel zweet, zoals bijvoorbeeld zwemmen en yoga.

Hou je niet zo van bewegen omdat je gewrichten dan pijn doen? Probeer dan eens een activiteit in een zwembad. De meeste zwembaden hebben tal van leuke sporten waar je zonder veel ervaring aan mee kan doen.

5. ‘Ik hou het toch niet lang vol’
Zorg dat je doelen haalbaar zijn en begin dus met kleine stapjes tegelijk. Als je bijvoorbeeld voor het eerst gaat hardlopen, begin dan met een minuut hardlopen en twee minuten wandelen, en zo verder. Als je het rustig aan opbouwt isis de kans op succes een stuk groter.

Dus geen smoesjes meer, lekker bewegen en start vandaag nog!


Lees ook:

Sporten als goed voornemen, je hoort het vaak. Maar heb je wel eens van deze sporten gehoord? Ga origineel sportief het nieuwe jaar in met deze sporttips. Lees meer

Koffie als positieve invloed op sportprestaties. Het is wellicht niet het eerste waar je aan denkt. Lees hier meer over de positieve invloed van koffie. Lees meer

Voorkom overbelaste spieren of blessures tijdens het sporten. Lees hier vijf tips wat je kunt doen om blessures tijdens het sporten kunt voorkomen. Lees meer

Geef een reactie op: Geen excuus meer om niet te sporten!

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.