Een sportief begin van 2013

Een sportief begin van 2013

“In 2013 ga ik weer (of méér) sporten”. Het is natuurlijk goed om je voor te nemen aan je gezondheid te willen werken. Maar een duidelijke doelstelling is belangrijk. Hoe vaak ga je sporten? En wat ga je dan doen?

Net als de paar miljoen andere Nederlanders kun je je voornemen om te gaan hardlopen, tennissen of fitnessen. Maar er zijn ook andere leuke, fysieke activiteiten waar je wellicht nog niet eerder aan hebt gedacht. We hebben een aantal leuke tips voor je op een rij gezet.

Bumball, tchoukbal of speedminton
Heb je er ooit van gehoord? Nieuwe spelvormen, gebaseerd op bestaande sporten die we allemaal kennen.

Bumball is een nieuw spel dat binnen en buiten gespeeld kan worden. Het is een soort samensmelting van trefbal en handbal en wordt gespeeld met 2 teams van 3 tot 6 spelers. Je hebt verschillende doelzones en iedere speler heeft een hesje met klittenband. Het is de bedoeling om met borst of billen de bal te vangen.

speedminton_eefb1cdc.jpgTchoukbal komt van het handbal vandaan. Het is een variant met een kleiner speelveld, geen keeper en met minder spelers. Leuk voor zowel jong als oud.

Speedminton is een nieuwe vorm van badminton. Met een soort squashracket kun je dit spel overal spelen. Er is geen net, alleen een speelveld met 2 vakken. Meer weten over speedminton? Lees het hier.

Ondergronds mountainbiken
Grotbiken bij Valkenburg, een sportieve uitdaging waarbij je geen last hebben van slecht weer. Met een lamp op je helm rijd je op diep onder de grond op de fiets door mergelgrotten.

Vliegeren
In Nederland is het zelden echt windstil, er zijn altijd plekken te vinden waar de wind voldoende hard waait. Een echte vlieger kan een leuke uitdaging zijn en een fijne fysieke uitlaatklep. Kijk bijvoorbeeld eens op deze site: Hoog-vliegers.nl

Apps
Wil je het toch bij de traditionele sporten houden, maar heb je wat stimulans nodig? Dan kunnen deze apps je wellicht helpen.

Heb je zelf suggesties om meer lichaamsbeweging te krijgen? Deel ze hieronder met ons of plaats een reactie op Facebook, we zijn benieuwd welke tips jij hebt!

Gerelateerde pagina’s: Voor wie en wanneer > sporten en bewegen


Lees ook:

De welbekende smoesjes om niet te hoeven sporten met het tegenargument. Als inspiratie voor jou of om tegen iemand te zeggen. Lees meer

Koffie als positieve invloed op sportprestaties. Het is wellicht niet het eerste waar je aan denkt. Lees hier meer over de positieve invloed van koffie. Lees meer

Voorkom overbelaste spieren of blessures tijdens het sporten. Lees hier vijf tips wat je kunt doen om blessures tijdens het sporten kunt voorkomen. Lees meer

Geef een reactie op: Een sportief begin van 2013

Je gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.