Hart en bloedvaten

Hart en bloedvaten

Wees lief voor je hart
Je hart is een bijzonder orgaan. Het gaat maar door, dag in dag uit. In een jaar tijd klopt het zo’n 35 miljoen keer. Voor dat hard werkende orgaan mag je dus best een beetje aandacht hebben. Er is veel dat je zelf kunt doen om je hart in goede conditie te houden. Niet roken, genoeg bewegen en stress-situaties vermijden. Daarnaast spelen voedingsstoffen natuurlijk een belangrijke rol.

Gezond vet
Er zijn gezonde vetten en ongezonde vetten. Het hart en de bloedvaten hebben vooral baat bij gezonde onverzadigde vetten. En die zitten hoofdzakelijk in vis en in plantaardige producten zoals noten, zaden en olie. Ongezonde verzadigde vetten zijn met name dierlijke vetten zoals in vet vlees, volle melkproducten, boter, harde margarines, snacks, koek en gebak.

Let op je cholesterolgehalte
Met de jaren stijgt bij veel mensen het cholesterolgehalte in het bloed. Te hoog is slecht voor je hart. De plantensterolen in Flinndal Cholesterol helpen om je cholesterolgehalte op een goed peil te houden. Plantensterolen zijn plantaardige, vetachtige stoffen uit bijvoorbeeld noten, soja en granen. Ze verlagen de opname van het slechte cholesterol, want ze zitten het cholesterol in de weg. Ze vormen namelijk een soort barrière in je darmen en daardoor wordt er minder cholesterol opgenomen in je bloed. In plaats daarvan verlaat het je lichaam via de ontlasting. Flinndal Cholesterol is een plantaardige cholesterolverlager. Het bevat 800 mg plantensterolen per tablet, uit soja. Dat is precies de hoeveelheid waarover de Europese Unie oordeelt dat het helpt voor het behoud van een goed cholesterolgehalte.  

Omega-3
Er is veel bekend over de gunstige invloed van omega 3 vetzuren EPA en DHA op hart en bloedvaten (vanaf 250 mg per dag). Vette vis bevat veel omega 3. Daarom adviseert de Gezondheidsraad om twee keer per week vis te eten, waarvan zeker minimaal één keer per week vette vis. Eet je niet veel vis of wil je graag wat extra omega 3 binnenkrijgen, dan kun je kiezen voor aanvulling met Flinndal Omega-3 Forte of Flinndal Omega-3 Plantaardig.

Meer voor wie en wanneer

Gezonde tips

Zuinig met zout
Te veel zout is niet goed voor het hart. Je bent daarom gezond bezig als je met minder zout kookt en niet zo vaak grijpt naar kant-en-klare soepen, sausjes en maaltijden. Daar zit namelijk meestal heel veel zout in. En wist je dat kruiden zorgen voor een natuurlijke en pure smaak? Denk aan knoflook, tijm, basilicum, laurier, lavas en bieslook. Je went na een tijdje vanzelf aan een minder zoute smaak.

Kom in actie
Elke dag een half uur bewegen is goed, vooral voor je hart. Bij inspanning gaat het hart veel sneller kloppen, van ongeveer 60 keer per minuut in rust tot soms wel 150 slagen per minuut. Daar vaart je hart wel bij. Het wordt er sterker van. En een sterker hart vertaalt zich direct in een betere conditie en een lagere bloeddruk.

Producten voor Hart en bloedvaten

Flinndal Knoflook

Knoflook

Bevat 250 mg knoflookextract per tablet, goed voor hart en bloedvaten

Vanaf € 8,95
Gratis verzending

Bestel

Flinndal Omega-3 Forte

Omega-3 Forte

Precies 450 mg omega 3 visolie, dubbel gezuiverd.

Vanaf € 9,45
Gratis verzending

Bestel

Flinndal Cholesterol

Cholesterol

Met 800 mg plantensterolen, voor een goed cholesterolgehalte

Vanaf € 11,95
Gratis verzending

Bestel

Flinndal Omega-3 Plantaardig

Omega-3 Plantaardig

100% plantaardige omega 3, geschikt voor vegetariërs.

Vanaf € 15,95
Gratis verzending

Bestel

Wij gebruiken cookies om het winkelen bij flinndal.nl gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen je graag om elke dag opnieuw het beste uit jezelf te halen!